Safety first

JAG HA HAFT DE SUPER MYSIGT!!! Huuuuuuuuuuuuur kan man INTe gilla vintern? På sommaren tittar man ut...sol eller inte sol? Därefter bestämms ens humör. Sol lika med glad, inte sol lika med butter för att, ja, de inte är sol?! Men vintern ja vintern, kolla ut se snööööööö, vitt och fint och fluffigt :)
Och julen kan de finnas ngt bättre? VAVVAVAVvvaVAVVAvvavAVvVvavavavv?!
Nejje.
Sammanfattning äventyr ett:
Liten syster kom direkt från Egypten, via Ö-vik där de hämtades en bil efter landning i Stockholm, sov en natt i Åre sedan packades bilen, ja jobbade på dagen och sedan körde hon hem mig te Jörn♥
Minus 36. Mitt i natten. Huga.
Men hem tog vi oss :D
Sen åka skridskor.
Träffa hela släkten, äta tills man dog återuppstå för juldans på juldagen i Jörn. Mobbing då man blivt sedd åka skridskor bärandes lila hjälm me galler och varningstriangel på.
Safety first!

Äventyr två:
Ta sig tillbaka till fjällen i tid för jobb. Snökaos i MellanSverige.
YES flyga ner till ♥-at i Sthlm för att lifta me pappa till ♥-at! Finemang.
Mobbing pga checkat in mina längdstavar som bagage och de höjdes ett par ögonbryn när dom kom rullandes på bandet, vadå kna man int ha bara längdstavar som bagage?!
haha.
"Grattis, 25 närmare 50 än födseln" som morgon SMS igår, hmmm. Fick sång och "tårta" på sängen av sambosarna :) Ett värme ljus ovanpå ett Orios-kex, muuuums, blåste och önskade :)
Fick  riktig tårta av en snäll Sofie och Hemmagjord palt av ♥-at! Fin dag!

Nyår firades på la Kläpp tredje gången gillt. MEN HÖR OCH HÄPNA... nykter. Yes.
Va tvungen att testa alkomätaren (som mamma gett mig som en tankeställare hihi) för att kolla att ja verkligen var nykter en Nyårsafton lr om ja bara trodde de. Ja, pga fylla.
Men den visade INGET! Lika med nykter.
Mobbing, då ja fastnade med bilen när ja skulle parkera efetr hemkomsten.
Mina två söta sambosar som åkt med, Pär och Marie sätter sig på bagageluckan på bilen.
Den kommer lös WHIEE.
Dom vägrar hoppa av bilen.
Meh.
Kör sakta på jakt efter en annan parkering, men efter ivrigt påhejande att öka. Så ökar ja farten, självklart förståndigt, men när de skriker JAAA SKRIKER, "sladda sladda" kan jag inte hejda mig längre.
SLADD. Stannar.
Ser att parkeringsplatsen ja tänkt ut inte heller är skottad, vänder mig om.
Ser en krampandes Marie kvar på bagageluckan. Hon krampar av skratt.
Pär står, observera fortfarande med champagneflaskan hårt i hand, halvböjd bredvid bilen och klappar sig på röven. HAN HAR ÅKT AV !!! HAHHAHAHHAHAHA.
Klart de bästa som hänt i år.
Dock är ju året nästan bara dagen gammalt MEn stilllllll! hahahha. Underbart!
Jasi, var ungefär det som hänt i livet so far.


Norrländska vs Svenska
Norrländska: Leva om.
Svenska: Föra liv runt sig. Stöka på. Låta. Störa. Bullra.
Kuriosa: Detta används då man tycker det är livat någerst.
Men fick en arbetskompis att undra, körde en motfråga om vad denne trodde det betydde och svaret. "Är ju det Buddisterna tror på va".
HAHHAHAHAHHA! Nejje tokigt!
*Ledig som fåååååå nu! Lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0