Byta?

"Jag borde byta telefon"
Och det borde jag. DEN MENINGEN ha förföljt mig forEVER.
Telen är ju över fyra år, VEM HAR EN TELE SOM ÄR ÖVER FYRA ÅR?!?? VEM!?!?
Jo jag men är säker på att ja är född i fel årtionde.
Teknik + jag = %&S??SD!¤%"#?"¤#%GH&&.... (tål inte att nämnas här.)

Men tänkte bjuda på lite gamla godingar ur arkiven innan mobilen dör.

Varför jag har sparat dem?
De är kul att minnas :D
Tar dock bara de kortaste...

(UPPDATERING. MEn detta inlägg blev/är ändå långt barasåduvet)

Äldsta smset.

När: 25 nov 2007
SMS:et:
Tack Mongo
Varför sparat: Tror att de är mig hon syftar på och har haft de som sista sms så ja vet när ja gått runt i inkorgen.
Skickat av: Burre


Anekdot:
Äldsta sms ja minns att jag fått hade ja på min andra mobil (som förövrigt va andra mobilen av de tre jag någonsin haft i mitt liv)
Fick de kring jan 2005, fick det mitt i natten, och fick MARDRÖMMAR. MEn hade ja läst hela sms:et sååå...
Sms:et löd:
"Undra om ja dör nu.
Svalde ett sånt där klistermärke som sitter på ett äpple, va tror du?"
Fick de ju mitt i natten va nog inr vaken när de lästes och aldrig bra att börja ett sms med "undra om jag dör nu". haha!

Klassikerna.

När: 5 apr 2007
SMS:et: Kl du tisda sidining.
Varför sparat: Skulle va, Klockan sju, ridning torsdag. Katthäst bokade ridning i fyllan och skrev upp det i ett sms till mig. Vi fick ringa dagen efter och bekräfta haha!
Skickat av: Katthäst.


När: 29 mars 2008 02:08
SMS:et:
For du till bygget totalt?
Varför sparat:
Sofie skickade till mig fast vi bodde ihop och åkt taxi tillsammans hem, (dock bodde vi ju med cirkus 40 andra så de va lätt att missa vandra när de skulle efterhängas.) Men ÄNDÅ!! haha.
Skickat av: Heta Sofie Grr (som hon förövrigt döpt sig själv till 2007)


När: 29 juni 2008 02:53
SMS:et: jag hjä fan 3 lax i bhn hahai
Varför sparat: Stadsfesten. Hon skulle ta ut 300 ur kanomaten men slutade me att hon faktiskt hade 3000 spänn i bhn!!
Vet inte om hon även lånade pengar den kvällen för att hon glömt att hon HADE 3 LAX i BHN HAHAi. Kul kväll vare hursomhaver.
Skickat av: Heta Sofie Grr

När: 15 jan 2008 09:57
SMS:et:
Jag vaknade nyss av att Sofie garvade, klädde av sig och la sig tillrätta.. Ja harklade mig, upptäckte att även ja hade allt smink kvar, plus kläderna och att jag låg BAK OCH FRAM i sängen HAHA ja dör! Va gör man nu? Frukost? HAHA.
Varför sparat: Jag och Sofie hade varit ute i Åre. Jag och Sofie hade däckat. Jag och Sofie hade däckat med kläderna på. Jag hade däckat med kläderna på och med fötterna på min kudde?!?
Sofie vaknade först och garvade. Jag vaknade och var mest bara förvirrad och fattade int va klockan va, var de morron redan?! Sofie som den fina rumskompisen hon va stoppade även mig från att gå ut där alla åt frukost i festsminket och me partykläderna. Kan misstolkas, så ja svidade om och låtsades som att jag sovit gott när vi väl traskade ut för frukost.
Skickat av: Mig till utvalda medmänniskor.

Internskämten.


När:
27 juni 2008 16:33
SMS:et: Du är tjock. Du får ingen pizza.
Varför sparat: Bara så klockren. Syster när ja inte ville komma te dem pga bakishet. Och just då VA JAG tjock. Åre groggtjock kilona haha!
Skickat av: Syster


När:
12 juli 2008 20:21
SMS:et: Det måste va mkt oja! Jag ska likna en spriträka men inte rulla! Puss
Varför sparat: Åre slogan: Det måste va mkt! Åre youtube klippet: spriträka. (Sök på, Janne och Mertzi spriträka) Åre ordet: rulla (oanständig betydelse för info fråga Malin).
Skickat av: Malin G


När: 28 aug 2008
SMS:et: Hej vi har gått hem pga fylla du kan ringa nu puss
Varför sparat: Tror inte Olle fick tag i mig trots att "du kan ringa nu", var nog den där fyllan som förstörde haha underbart!
Skickat av: Mig från ume till Olle i Norge.


När:
10 sep 2008
SMS:et: Tord ha namnsdag idag!
Varför sparat: Internskämt på hög nivå. Tord skulle bli vårt misslyckade barn (ärva alla mindre gynsamma egenskaper) om Olle å jag någonsin fick ett. Fick smset när vi var i Norge helt apropåinget. kul.
Skickat av: Katthäst.


Bara för att.


När: 24 dec 2007 19:31
SMSet:
Ett MMS på uppdukat julbord med alla kusiner runt. Och hälsningen, God Jul.
Varför sparat: Jag och Sofie sitter i bilen påväg från Årefjällen te Jörn.
Min julmiddag består av osbågar och yoghurt. Ne jag va inte bitter, inte alls. Varje hus som passerades me bilar parkerade utanför drog vi en suck, och "titta de ser säkert Kalle Anka nu" va meningen som utbyttes flitigt.
Skickat av: Broder.

När:
7 maj 2008 04:18
SMS:et:
Tre tjäderhonor, två älgar, tio harar, två flockar renar, en grävling, minst en groda, och två oidentifierade djur plus två roadkill..
Varför sparat: När jag och Katthäst me tungt hjärta lämnade och åkte hem från Åre kring 19 på kvällen var detta under natten djurlivet vi stötte på. ALDRIG ha de varit så långt att åka från Åre, snittade på 70km/h.
Skickat till: Katthäst så hon åsså hade koll.

När: 23 maj 2008 22:30
SMS:et: Ett MMS på en städhandske som håller upp... va kan det vara, ja kan det vara en hamster? eller en peruk? Nejje det är hmm "gegg" från ett avlopp. (Inga närmare beskrivingar behövs). Och frasen "minns du".
Varför sparat: DET SJUKA är att jag blir glad av att titta på MMSet, det var en awesome tid med eftersäsongsstädning, skönt häng me glada människor och finfint väder! :D
Skickat av: Jennie


När:
17 januari 2009 05:59
SMS:et: Gissa vars exakt jennies och idas rum ligger? ja hatar er alla!
Varför sparat: Skickades aldrig men va tänkt te Olle då de hade efterfest mitt ovanför Jennie och Idas rum på kläppen just den natten när ja sov där för ATT INTE VAKNA när de kom hem, Olle me kompis!! haha. Gillar att ja skrev, hatar er alla! Så brutalt.

När:
27 aug 2008 13:29
SMS:et:
Förl ites exka nle datil löka delä ssv å ri gheter.
Varför sparat: Ja varför?
Skickat av:
Burre (såklart haha)

När: 27 aug 2008 22:06
SMS:et: Jag är aldrig full en onsdag. Jag är bara lite familjär.
Varför sparat: Sista sms:et till Erik dagen innan han dog.
Skickat av: Mig.
Bakgrund: Carro "mobilrejpa" mig och skickade till massa folk bla Erik, hon skickade "saknar dig!".
Eriks svar: "Skulle de till mig"
Carros svar: (De vet ja ej)
Eriks svar på de: Du är full? Gå och lägg dig!
Sen skickade jag de ovannämnda sms:et :

Va några av alla sms som ja samlat på mig under fyra år.
Kanske ska ta tag någon dag i att lägga upp några oerhört ytterst klockrena bilder tagna me min supermegaawesome (eh not) mobilkamera åsså!

*Den som orkar vänta få se! :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, spriträka!!!!!

2011-09-28 @ 19:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0